Friday, March 14, 2014

Energizing Soy Protein (ESP)

Assalamualaikum semua...

Entry kali ni kita cerita tentang ESP..ramai yg bertanya apa tu ESP? Tapi ramai juga yg dah tahu sebenarnya...dan mereka sekarang adalah peminat TEGAR esp ni. Jangan tak tau! ESP pon ada peminat TEGAR! [bukan penyanyi yg kecik tuu] Kebanyakkan orang yang aku jumpa..minum ESP ni tak pernah pulak kata tak sedap [ kena tahu cara minumnya ]. Kalau kena cara..mau 'ketagih' korang dibuatnya... [Jangan risau..ayat ketagih tu takde kena mengena dengan kandungan merbahaya dalam ESP..not at all! ] Just nak bagitau kat korang betapa SEDAP, BERKHASIAT & nenampakkan kesan positif ke atas tubuh kita bila consume esp secara konsisten... tu yang sampai nak minum lagi..lagi...dan lagi...

Tak kenal maka tak cinta..so, korang kena tahu..

Apa itu Energizing Soy Protein (ESP)?

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

 

Manfaat ESP

Apa Faedahnya kalau kita minum ESP setiap hari???
 


1. Kekal Muda : Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

 
2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.


4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.


5. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.


6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses rambut beruban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.




Apa ada dengan ESP???
Bagi yang suka jaga kesihatan dan kecantikan.. ESP adalah serbuk protein berkualiti tinggi yang telah melalui kajian klinikal yang paling banyak.
Ia mengandungi
kacang soya non -GMO [genetically modified organism] & mengandungi 22 jenis asid amino, yg penting rendah lemak dan rendah kolestrol.
Badan kita ni "full of cells"..kuku, kulit, otot2 dan lain2 yang mana semuanya berasal daripada protein.

Jadi, secara ringkasnya,


"SEL --> TISU --> ORGAN --> SISTEM --> BADAN"

Dan disebabkan itu, badan kita sangat memerlukan protein. Sebabnya makanan utama bagi sel ialah protein. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.

ESP juga bole diamalkan bersama produk2 vitamin Shaklee yg lain supaya mendatangkan lebih banyak kesan positifff! +++

CONTOH SET COMBO
TESTIMONI SI IBU MENYUSU


Ada lagi al-KISAH Esp ni...Next entry ok..heehee.. Basically what you have to know about ESP ;)Thanks for reading.


Lyna Sabran
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]
♥ Contact No | WhatsApp :019 680 0226
♥ Emel : mummy.beela@gmail.com
♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment