Thursday, September 4, 2014

Omega Guard : Bagus ke MINYAK IKAN Shaklee ni???

Assalamualaikum,

Omega ni paling BEST..sebab??? Ia  boleh di amalkan sekeluarga....mak, ayah, atok, nenek..kanak2 lagi bagus.... sangat jimat...
Golongan yang amat-amat digalakkan untuk mengambil Omega Guard Shaklee adalah:

a) Ibu hamil

- sebab ia akan membantu perkembangan otak bayi semasa di dalam kandungan
- mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang
- mengurangkan risiko gila meroyan selepas kelahiran
- mengawal kenaikan berat badan yang akan mencanak naik semasa hamil



b) ibu yang menyusukan
- Omega akan menyalurkan khasiat omega-3 untuk sistem imunisasi badan  kanak-kanak serta membantu perkembangan otak kanak-kanak.
- sangat membantu penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyusuan
  ( ibu-ibu yang dalam pantang wajib ambik ni tau..nak slim kan?? )




c) kanak-kanak
- Omega Guard sangat membantu pertumbuhan badan yang sihat selain meningkatkan
  kecerdasan otak

- memperkuatkan sistem imunisasi badan terutamanya untuk kanak-kanak yang sering
  demam,selesema, batuk, athma dan eczema




d) mereka yang ada masalah berat badan
- Omega sangat membantu pembakaran lemak dalam badan dengan lebih
  cepat  berbanding lecithin

- meningkatkan hormon leptine yang mana ia sangat membantu anda untuk
  mengawal selera makan.




e) mereka yang sering mengalami masalah kesihatan
- maksudnya mereka yang kerap batuk berkahak, dan selesema yang berterusan
 (try la Omega ni pasti batuk dan selesema anda akan berkurangan.. InsyaAllah)

- sering mengalami sakit sendi dan ada masalah kolesterol yang tinggi
- sakit strok
penyakit darah tinggi

Jom baca apa kata pengguna2 OMEGA GUARD SHAKLEE ~


**(Testimoni Pengguna)**


Berat badan turun cepat dengan Shaklee OmegaGuard
Hari pertama saya amik 3 biji selepas lunch....sepanjang petang sehingga malam saya merasa sangat dahaga , hanya ALLAH sahaja yang tahu. Saya tak de rasa lapar tetapi saya rasa sangat dahaga. Air botol 1.5Liter peneman ke mana saya pergi. Dah minum 3 botol, tekak masih dahaga. Malam pun sama. Hmm  memang pelik. Hari pertama lupa makan buah....so tak best ke toilet.

Hari kedua, saya cuba makan pagi pula, unik, sebab tengari saya cuma makan nasi 3 suap dah rasa kenyang tapi saya rasa sangat dahaga. So saya banyak minum air. Saya bancuh ESP, MealShake dan PD supaya saya lebih kenyang pada waktu tengahari. Malam memang tak berapa makan sebab dah kenyang dengan air.

Hari ketiga, makan waktu pagi juga dan lebih kurang dengan hari sebelum ini. So saya dapati saya perlukan buah yang banyak supaya tak mudah sembelit ke tandas nanti. Apa yang best, perut senang kenyang.

Berbanding saya amik lecithin dulu, saya mudah rasa lapar bila lambat makan. Mungkin sebab ia bakar lemak jadi badan perlu kalori untuk menggantikan yang telah dibakar. Beza amik Omega, mungkin sebab pengambilan 3 biji sehari buat badan panas, tekak juga beri signal dahaga agar minum lebih air. Bila kenyang air, kita tak berapa nak makan.
Namun saya masih amalkan lecithin sebab ia bagus untuk elakkan bloated.... kembung perut atau senak.

Bagi yang takut gemuk kerana air, saya sarankan seminggu atau 2 kali sebulan pergi berurut. Ia sangat membantu selain bersenam setiap hari. Mungkin ada sesetengah orang boleh kurus sebab senam setiap hari dan amalkan cara hidup sihat terutama mereka yang mempunyai metabolisme yang sangat tinggi, tapi bagi saya, saya tetap perlukan ejen pembakar lemak ini iaitu Omega dan Lecithin.



Lyna Sabran


♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]

♥ Contact No | WhatsApp :019 680 0226

♥ Emel : mummy.beela@gmail.com

♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment