Wednesday, December 24, 2014

Papan Visi : Part 2


K...

Sape ada baca entri ni  [papan visi] atau dlm bahasa Inggerisnya... 'VISION BORAD'.

Masa tu, tulis entry tu... cuma tulis IMPIAN.. tapi hari ni nak tekankan tentang 'PUSH FACTOR"... maksudnya kat sini... pekara2 ni memang aku nak sangat capai.. dan aku perlu USAHA keras untuk mendapatkannya..bukan sekadar tulis & bagi korang baca...




1. Memang nak sangat bawak mak & mak mertua gi Mekah... Ni memang target utama aku sebelum aku melaksanakan PUSH FACTOR yang lain2.

2. Baiki rumah mak & mak mertua... kami ni bukan dari golongan berada.. apa kata kalau KAYA atas dunia share dengan ibu bapa kan lagi bermakna.

3. Lebih kan bersedekah tu sudah tentu... Cuba tetapkan IMAN tu... separuh keuntungan kita bagi sedekah kat orang yang memerlukan. Allah bagi rezeki kat kita untuk kita agih-agihkan. Sebab dalam rezeki tu ada jugak hak orang lain... cuma Allah bagi kat kita sebagai ujian.. -peringatan untuk diri sendiri-

4. Masuk bab lain... bak kata Master Hadhatina.. kita dalam biz Shaklee tak di ajar bermewah2...tapi semua orang ada keinginan, yang jadi salah keinginan yang melampau tapi tak mampu sampai sanggup berhutang keliling pinggang. So, aku sangat tertarik dengan sharing Master Hadhatina.. "letak kat Vision Board, percaya kita dah dapat 'benda' tu secara automatik subconcious mind korang tau apa nak buat...kenalah rajin Visualised kan dan USAHA jadikan kenyataan..."

apa yg aku nak no 4 ni???

Selain nak jadi Working At Home Mummy.. aku nak kereta AUDI cam dalam filem IRONMAN. Aku memang gila crita IRONMAN. Ni Audi R8.. harga sebijik RM 1,250,000.00 hahaha... kalau tak dapat  ke.. Audi ni dapat Audi Q7 atau Audi A7 pon dah bagus sesangat.. tapi macam merendahkan kehebatan diri kita jer...


Satu lagi, impian nak semi-D dah bertukar nak Banglo Kaca..hahaha.. macam rumah Tony Stark tu melampau la pulak.... dapat banglo kaca VERSI MALAYSIA pon dah cukup bagus... pastu bina kat tepi pantai... Pulau Langkawi.






Hebat tak impian aku???

Dream big kan??? Usaha pon kena lah big... =)

Sekian, terima kasih.... bye =)





No comments:

Post a Comment