Sunday, December 28, 2014

Pilihan lain selain pil tahan sakit.."UBAT MIGRAIN"

Testimoni diri sendiri...
Saya memang ada 'light migrain'.. tapi ada"masa tertentu" kena 'heavy migrain' gak.. rasa nak hantuk jek kepala kat dinding...

Oleh kerana saya dapati panadol tak bagus, Panadol adalah toksik kepada tubuh kita..Ia merosakkan organ hati dan buah pinggang jika di ambil terlalu kerap @ banyak
. Melalui pembacaan, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun.
Saya lebih rela ambil supplement daripada "ubat".. kerana supplement melengkapkan kekurangan nutrisi dlm badan.. Ia di ekstrak dari makanan yang merupakan keperluan tubuh kita.

Oleh kerana, saya pon ada migrain.. nak tau jugak apa PUNCA dan CARA-CARA mengunrangkan masalah ni..


Apa PUNCA MIGRAIN :



1. Kesan daripada alahan seseorang

2. Silau akibat lampu yang terang

3. Bunyi yang terlalu kuat

4. Bau wangi yang terlampau kuat

5. Tekanan fizikal atau emosi

6. Waktu tidur yang tidak teratur

7. Merokok atau terdedah kepada asap rokok

8. Stressssssssss

9. Menahan lapar

10. Makanan seperti coklat, keju, kopi [kafein], limau, tomato dan jeruk atau makanan yang berasid.



Ada beberapa jenis migrain @ sakit kepala :



1 ) Sakit kepala di sebabkan tekanan emosi

2)  Sakit kepala di sebabkan migrain

3 ) Sakit kepala di sebabkan sinus



Mengelak migrain :

  • Memakan makanan yang mengandungi thyramine seperti keju
  • Makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG)
  • elak bau yang busuk, bunyi bising dan asap rokok
  • Minuman yang mengandungi kafein berlebihan
  • Stress dan tekanan
  • Jadual tidur yang tak tetap
  • Menundakan waktu makan dan biar perut kosong terlalu lama

Pengambilan makanan yang seimbang dan amalan gaya hidup sihat dapat membantu dalam masalah tersebut...

Cara saya pulak... saya amalkan Ostematrix 2biji dan Bcomplex 1biji setiap hari... Jika saya mengalami MIGRAIN yang "amat dasyat" saya ambil 4 biji Ostematrix dan 2 biji Bcomplex [meningkatkan dos] dan  saya juga pastikan saya mengambil air masak yang cukup 2-3 liter sehari bagi memudahkan supplement 'bekerja'. Rehat yang cukup juga diperlukan. Bila migrain datang.. saya telan supplement kemudian take rest dalam 1/2 jam..InsyaAllah, bila bangun.. rasa lega ckit...

Kenapa supplement Shaklee???


Ostematrix - mengawal pergerakan otot-otot dan bertindak sebagai transmisi impuls saraf ke otak.

B complex - Mengawal fungsi saraf dan bersifat anti-stres dan dimana Riboflavin (B2) menambah simpanan tenaga & aliran darah ke dalam otak.

Harap2 dengan perkongsian ni... dapatlah kita menikmati hidup dengan lebih sihat & cergas...

B complex dan Ostematrix wajib ada stok kat rumah.
Testimoni set migrain Shaklee



1 comment:

  1. migrain buatkan kita susah nak fokus dan buat kerja huhuhu

    JOM TUKAR KE BLOG RESPONSIVE

    ReplyDelete