Wednesday, September 3, 2014

TIPS mengurangkan Sakit Gigi



Pernah tak sakit gigi?? Saya baru kena sebelum puasa aritu... betul lah kata Nabi..sakit no 3 paling sakit didunia..selepas sakit ketika nak ditarik nyawa dan sakit hendak bersalin.

Ya Allah! 2 hari gigi ku berdenyut.. jalan penyelesaiannya pi DENTIST...haahaa.. tapi ramai takut pi DENTIST..kenapa ye?!

Tak bermakna bila sakit gigi penyelesaiannya berakhir dengan CABUTAN...  Itu persepsi yang sangat salah!!! Doktor akan cadangkan kita buat sesuatu untuk selamatkan gigi kita. Kalau berlubang dia akan tampal. Kalau ada cebisan makanan yang menyebabkan gusi bengkak dan sakit dia akan rawat...

Kadang-kadang sakit tu disebabkan gusi kita bernanah dan ada jangkitan kuman, dia akan buang nanah tu dan tampal serpihan gigi dan berbagai lagi yang akan dilakukan untuk menyelamatkan gigi kita. Lepas tu dia akan bekalkan kita dengan ubat tahan sakit, antibiotik untuk matikan kuman dan ubat bengkak.



Walaubagaimanapun...
Shaklee boleh membantu sekiranya gigi anda berlubang dan belum sempat jumpa dentist (bz sangat tak sempat keluar kejap dari ofis tu), ambil sebiji Zinc Complex..tumbuk kemudian bancuh dengan sedikit air..selepas itu ambil bancuhan zinc dan tutup gigi yang bertampal itu.

Bagi gusi bengkak pula, setelah dikumur dengan air garam..kita juga boleh amalkan pengambilan Vitamin E, Ostematrix & B-Complex . Bagi cepat reda dan menahan sakit sementara. InsyaAllah.

Pengambilan harian Ostematrix juga sangat lah digalakkan untuk keperluan kalsium harian. Kalsium adalah makanan yang baik untuk gigi yang sihat & cantik!

Sebiji ostematrix ibarat segelas susu.

Allah juga Maha penyembuh!


Lyna Sabran
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]
♥ Contact No | WhatsApp :019 680 0226
♥ Emel : mummy.beela@gmail.com
♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment