Monday, September 29, 2014

Tips Cantik Semulajadi...dari Shaklee

TIPS nak cantik dari ku... mesti SIHAT dari dalam, baru la KECANTIKAN terserlah keluar. Sebab tu vitamin sangat penting untuk kita.. bukan sahaja untuk wanita, lelaki pon boleh cuba. Berkesan ke set kecantikan dari Shaklee ni?

Nak tanya, adakah apa yang kita makan selama ni mencukupi untuk keperluan kita seharian??? cukup ke sayur, buah-buahan yang kita ambil sehari??? Di situ la kita perlukan, 'makanan tambahan'...

Ni TIPS yang anda cari.. jika konsisten amalkan Set Kecantikan Shaklee.. semua orang mampu memiliki kulit cantik dan badan yang sihat.

Jom ketahui manfaat mengamalkan Vitamin dari Shaklee...





 
Vitamin C

Meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Sebab tu ramai yang cucuk Vitamin C untuk cantik..
Amal kan vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utaman kejadian jeragat.


1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha. Selain tu, vitamin E Shaklee membaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dijadikan masker untuk mempercepatkan parut hilang begitu sahaja.

Vitamin E juga bagus untuk kesuburan si suami!!!




B complex

B complex shaklee lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi  ialah Asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah.

Banyak keperluan vitamin B complex ini, antaranya ialah untuk mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, nak cantik kita tak boleh stress, nanti nampak tua, so ambil b complex untuk kawal kita punye stress..selain tu b complex juga membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik dan macam – macam lagi.




Tambahan... biasa dengar tentang collagen kan??? Shaklee pon ada COLLAGEN POWDER  Ia membantu melembap, menganjalkan, mencerahkan kulit, menyuburkan rambut, menegang serta menganjalkan payudara, menyokong kesihatan sendi dan kekuatan tulang, dan yang paling penting sebagai ANTI PENUAAN sudah semestinya.

Sebenarnya banyak lagi supplemen untuk kecantikan dari Shaklee.. mengikut keperluan badan masing2.. tapi entri ni kita bagi yang basic..selalu orang guna untuk kecantikan kulit. Antara lain.. Vivix, Garlic, GLA Complex dan CoQ health pon boleh.

** kalau cantik di wajah... hati pon harus cantik.. jangan wajah je cantik.. hati kotor!! huuhuu... Selalu ambil wudhu' dan jangan tinggal kewajipan. Bukan kulit je cantik. wajah pon bercahaya. InsyaAllah.


Lyna Sabran

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]

♥ Contact No | WhatsApp | TELEGRAM | SMS :019 680 0226

♥ Emel : mummy.beela@gmail.com

♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment