Wednesday, April 15, 2015

TIPS kembali langsing selepas bersalin



Assalamualaikum,

Mustahil ke? Kalau pada aku..tidak lah mustahil mana..sebab berat badan aku memang 'maintain' dari dulu...masa mengandung pon yang bertambah pon berat baby jer ++10kg je.

Sekarang ni tak mahu cerita pasal aku.. aku nak share sikit TESTIMONI dan sedikit TIPS untuk kembali langsing seperti anak dara semula selepas bersalin.




Ok, sekarang jom baca TIPS kembali langsing selepas bersalin. Tapi tips yang sangat mudah ni perlu lah dilakukan secara KONSISTEN dan ISTIQAMAH. Korang rajin ke tak???
Mestilah ibu-ibu yang membaca ni rajin2 belaka.. iye dak?


1) Menyusukan anak secara eksklusif (tidak memberi makan atau minum selain susu ibu sahaja) yang ni memang aku amalkan sampai baby 6 bulan sekurang-kurangnya. Menyusukan anak sangat membantu badan kita membakar kalori dengan lebih cepat. Selain ibu boleh kurus, anak pon dapat khasiat dari susu ibu.

2) Jangan skip breakfast FYI pengambilan sarapan membantu lagi meningkatkan kadar metabolisme, apabila metabolisme meningkat, pembakaran tenaga akan berlaku lebih cepat dan lebih banyak kalori dibakar. Jangan tunggu sehingga tengahari untuk 'Brunch' kerana apabila korang tinggalkan breakfast...apabila makan tengahari korang akan makan melebihi yang sepatutnya.Konon2 nak cover tadi yang tak breakfast. Tapi sorry to say... tak sempat kalori nak dibakar pastu korang dah terbongkang kekenyangan dan mengantuk. hikhik.

3) Minum air masak secukupnya.. Tahu tak setiap 25kg berat badan kita memerlukan 1 liter air masak setiap hari. Sekiranya berat kita 50 kg.. kita perlu minum 2 liter air sehari. Kalau berat lebih??? Cara mudah untuk konsisten tips mudah ni.. sediakan sebotol air 1 liter untuk kira berapa botol/liter air  yang di ambil seharian. senangkan? buat tau.. sukat jumlah air masak yang perlu minum.

4) Lebihkan buah-buahan/ sayur-sayuran (serat) biasakan setengah pinggan yang anda ambil tu adalah sayur dan buah-buahan.. boleh ke idak??? Ingat, kesihatan yang baik bermula dari perut.

5) Set kurus/penyusuan Shaklee secara konsisten pengambilan set kurus (untuk ibu menyusukan) Shaklee selepas habis berpantang sangat bagus dan banyak memberikan kesan positif kepada ibu-ibu lepas bersalin. Supplemen ini mampu membuatkan ibu ibu kembali bertenaga, cergas, ceria menjaga bayi, sekaligus proses penyusuan menjadi lancar dan yang penting membantu ibu-ibu membakar lemak degil.


Bagi korang yang tahu lebih lanjut tentang SET KURUS IBU MENYUSU boleh la hubungi saya terus untuk konsultasi percuma ;)



Lyna Sabran

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]

Contact No | WhatsApp | SMS :019 680 0226

♥ Emel : mummy.beela@gmail.com

♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment