Wednesday, June 3, 2015

Shaklee sejak 1956 sehingga kini...!

Assalamualaikum w.b.t,

Bagi pengguna setia Shaklee..Tahniah! Kerana anda percaya kepada keberkesanan supplemen semulajadi ini.Di mana pada tahun 1956 sejak ia ditubuhkan sebagai Shaklee Products di Oakland, California, oleh Dr Forrest C. Shaklee, Sr, dan dua anak-anaknya, Forrest, Jr., dan Raleigh.

1960 Basic-H, produk isi rumah yang pertama, fosfat bebas, pekat dan terbiodegradasi guna pencuci diperkenalkan.


1962 kemudahan diperluas di Negara Avenue, Hayward, California.
1964 Konvensyen Shaklee Pertama diadakan di Jack Tar Hotel di San Francisco.
1971 Forrest C. Shaklee Pusat Penyelidikan ditubuhkan di Hayward, California.
1972 Produk Shaklee, Inc., dinamakan semula sebagai Shaklee Corporation.
Pada dekad pertumbuhan pada tahun 1970, jualan pergi dari $ 20 juta untuk lebih $ 320,000,000.
1973 Shaklee Corporation menjadi syarikat milik awam.1974 Ibu Pejabat Korporat Shaklee bergerak ke Emeryville, California.
1976 Shaklee Shaklee Jepun dan Kanada ditubuhkan.
1977 Pertama yang disenaraikan di Bursa Saham New York pada 8/2/77.
1979 Grand Pembukaan Kemudahan Norman Pembuatan di Norman, Oklahoma.Penutupan Avenue Negara dan Corsair kilang pengeluaran di Hayward.
1980 ibu pejabat korporat berpindah ke Shaklee Terraces di San Francisco.
1981 Ulang Tahun ke-25 diperhatikan dengan Sambutan Jubli Perak Tahun.
1984 Shaklee adalah "Perunding Pemakanan rasmi kepada Pasukan Ski AS" yang memenangi lebih banyak pingat pada Sukan Musim Sejuk di Sarajevo daripada mana-mana negara lain yang bertanding.
1986 Shaklee memperoleh Bear Creek Corporation.Produk Shaklee menjana juruterbang Voyager dalam rekod penetapan pertama untuk terbang mengelilingi dunia mereka, tanpa henti, non-refueled.
1988 Daedalus Penerbangan menggunakan Performance Shaklee, minuman sukan ketahanan maksimum yang baru, dan menetapkan rekod dunia untuk penerbangan manusia berkuasa.

1990 Shaklee adalah salah satu daripada tujuh syarikat yang dinamakan sebagai Penaja Rasmi Ulang Tahun ke-20 Hari Bumi;
menerima anugerah "Chip Hijau" majalah Family Circle sebagai satu daripada sepuluh syarikat yang paling mementingkan alam sekitar negara.

1992 Shaklee Mexico terbuka.
Empat penunggang basikal Team Shaklee dipilih untuk mewakili Amerika Syarikat di Summer Games.

1994 
Sambutan Ulang Tahun ke-100 kelahiran Dr. Forrest C. Shaklee.Program Penjaga Komuniti ditubuhkan untuk menghormati komitmen Dr. Shaklee yang berterusan untuk kebaikan yang lebih besar.

1996 
Shaklee meraikan ulang tahun keempat puluh sebagai pemimpin dalam industri pemasaran pelbagai peringkat.Atlet Shaklee ditaja bersaing dalam Sukan Centennial di Atlanta dan memperoleh 4 emas, 6 perak dan 1 pingat gangsa.

1997 Shaklee dan Yamanouchi Pharmaceutical Co Ltd memecahkan tanah baru untuk kilang farmaseutikal di Norman, Oklahoma.Shaklee dan Yamanouchi Pharmaceutical Co Ltd merasmikan Yamanouchi Shaklee Pharma (YSP) Pusat Penyelidikan state-of-the-art yang terletak di Taman Penyelidikan Stanford, Palo Alto, California.

1998 Shaklee memperkenalkan Enfuselle Sistem Penjagaan Kulit dengan barisan produk secara klinikal diuji memaparkan empat penemuan teknologi paten belum selesai.

2000 Shaklee secara rasmi membuka ibu pejabat dunianya alam state-of-the-art di Pleasanton, California. Shaklee diperakui sebagai cuaca pertama Neutral ™ Syarikat Bertauliah negara oleh Rangkaian Neutral cuaca akibat pencapaian Shaklee tentang kesan bersih sifar pada iklim Bumi.
Shaklee menerima Hari Bumi
 Alam Sekitar 
2000 Perniagaan Anugerah Kepimpinan dari Hari Bumi New York dan Anugerah Rangkaian Alam Sekitar dari Bay Area Tindakan / Peninsula Pemuliharaan Foundation.

Shaklee telah membuktikan (dengan pencapaian yang membanggakan) Shaklee adalah supplemen No. 1 di Amerika Syarikat dan di dunia!




**
InsyaAllah, satu hari nanti aku akan menjejakkan kaki di bumi Allah ini iaitu California selain Makkah Al Mukaramah yang sentiasa menjadi hajat di hati.Semoga Impian ku tercapai. Aamin...

No comments:

Post a Comment