Wednesday, February 18, 2015

Senaman untuk menambah berat badan.

Assalamualaikum,

Ini adalah salah satu IMPIAN aku.. kalau orang lain nak kurangkan berat badan.. Aku pulak sibuk nak tambah berat badan. Orang lain sibuk diet atkins la ape lar... aku??? USAHA nak dapatkan BERAT IDAMAN. hukhukhuk..

Selain pemakanan seimbang dan mengamalkan SET TAMBAH BERAT BADAN [ Mealshake, Vita-Lea dan B complex ] kita yang nak tambah berat badan ni PERLU juga amalkan senaman, supaya berat bertambah dan OTOT OTOT naik dengan 'cantik'.

MEALSHAKE - perlu ambil sekurang-kurangnya 2 kali sehari dengan setiapkali 1 sudu besar bersama susu. Ia membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral penting. Kaya dengan kalsium, fiber & protein.

VITALEA - Membekal 23 jenis vitamin bersama Iron yang penting bagi pembentukan sel darah merah juga membantu mencantikkan kulit wajah, kuku licin, rambut yang kuat dari akarnya, mencegah penyakit tiriod/beguk (penyakit tiroid ni terjadi biasanya kerana kekurangan Iodin) tidak mudah lesu dan mengelakkan pitam serta pening.

Bcomplex - Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. Mengawal atur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan kardiovaskular, kurangkan rasa letih, tekanan perasaan (stress) dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

SUPPLEMENT membantu menambah berat badan  yang mana ia membantu manambah selera makan. Orang yang kurus biasanya cenderung tak cukup nutrien dalam badan sebab tu kita sangat perlukan makanan tambahan ni.

Ok.. Selamat mencuba uols...

Lyna Sabran
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]
♥ Contact No | WhatsApp :019 680 0226
♥ Emel : mummy.beela@gmail.com
♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/


[Sumber youtube - gain weight]

No comments:

Post a Comment