Thursday, April 10, 2014

Mengapa pilih Shaklee??

Salam, 


Entri kali ni nak cerita....macamane aku bole terlibat dalam dunia supplemen nii..korang nak taw ke??

Saje nak cerita...


Taknak taw pon tetap nak cerita gakk....


Huuhuu....


Pernah cite kat blog mummy's diary [klik sini] tp cte lagi la kat sini... heeeheeeeheee...suke larr..


Berkenalan dengan Shaklee pada tahun 2010..masa tu kenal ESP & ostematrix je...Minum ESP pon.... [Bila teringat memang klako...!!] 
Amik 3 sudu..kaco dgn 1Mug air suam kosong....macamana nak minum?! Huaaargh....pekat...mendak..likat!! Seriiioussss x mampu nk abis kan... Buang je 1 mug air...pastu dgn 1 balang tu sampai expired tak minum....buang gak dgn tong nye!!


Sebenarnya aku tak bli...Arwah makngah aku bg...masa tu anak dia blikan [ablong - spupu aku] masa tu memang taktau langsung tentang Shaklee...tak brape nak bijak sangat..tak meng'google' sangat time tu....Minum je ikut 'dan'...
Slps aku mngandung dan bersalin anak pertama...mula menyusukan anak...cba la try beli lagi ESP sebab banyak iklan kat FB masa tu..bli online.Pastu bli trial pack+Ostematrix...banyak kali gak la beli...Oste tu aku share makan dengan mak.
Nak kata takde orang ajak masuk ahli....ada jugak...tapi hati tak terbuka lagi..takde jodoh..mungkin baru tiba jodoh ku sekarang...sambil menyihatkan badan..sambil membantu mereka yang ingin mengekalkan kesihatan..sambil menambah duit poket ^__^


Nak di jadikan cerita....kawan online aku...[Yang dah lama aku kenal] 'aynies' lah yang membuka hatiku untuk menjejakkan kaki dalam DUNIA Shaklee.Group dibawah kelolaan dia sangat best...positif,happening...paling best help each other! Selain tu group UPLINE2 pon sgt membantu...


Ceritanya... Masa tu awal bulan... walaupon baru pat gaji.. tu lah yg tinggal dlm akaun... seriously!!! Tapi tutup mata...transfer jek RM75. 2 hari pastu memberkit pon sampai.

Tapi...sebelummm tu..terkejut..terkujat ni..pas signup jek...bedesup desup secrett group FB aku di 'add'.. [hah! Amek ko ayat rojak aku...] Pastu group kat whassp lak...bukan 1 tp 2... [Well, sekarang 3 group tuk Shaklee shj] baru distributor ni...Dalam group ni...kami macam adik beradik..sdara mara...tolong each other...dorang baik2 je...banyak bagi semangat&kata2 perangsang untuk meneruskan perjuangan dalam bizz ni.

Tips..petua...motivasi...ape jek?! Semua ada... Antara ko nih rajin je tak dik non... Haahaa~
Bulan pertama...Alhamdulillah...Tak sangka aku bole wat sales rupanya..TQ kat 1st customer aku.... [ada beberapa orang..termasuk beli untuk diri sendiri..] bulan pertama wat sales...Bonus aku pat balik modal aku bayar Yuran Ahli..nampak x??? Nekad punya pasal....berani kan kaki nak melangkah punya hallll... Dah2...cte2 bab bonus len kali..nak taw lagiiii...Jom join aku & the geng dalam dunia Shaklee ni..banyak keberuntungannya... Beli vitamin tuk makan sendirik pon dapat jimat gak...

InsyaAllah..aku takkan berhenti melangkah...banyak atau sikit aku sandarkan pada Allah..bergantung harap sepenuhnya pada ALLAH SWT...

Haa~ selain tu masuk 'dunia' ni jugak....ada hikmahnya...kita semakin dekat dengan pencipta kita...Sebab...kita akan sentiasa diingatkan..dari mana datangnya rezeki kte..klu bukan dari DIA...btol tak?? Yang penting be positive!!!!


Mengapa aku pilih Shaklee...sedangkan...banyak brand vitamin lain kan???


  1.  Shaklee berasaskan sumber semulajadi, tulen dan bebas dari bahan pengawet, tiruan, pemanis, pewarna dan perisa.
  2. Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti untuk ketulenan & bebas dari bahan merbahaya.
  3. Setiap ramuan botanikal turut diuji oleh PIHAK KETIGA
  4. Setiap produk mengandungi ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan yang optimum secara konsisten.
  5. Shaklee MEMATUHI Good Manufacturing Practice piawaian kawalan kualiti yang lebih ketat berbanding yang lain.
  6. Produk Shaklee terserlah diseluruh dunia dengan membantu PARA ATLET & ANGKASAWAN NASA untuk misi mereka.
  7. Produk Shaklee di Malaysia disahkan HALAL oleh ISA -Islamic Services of America- Badan yang diiktiraf oleh JAKIM.


    Sebab2 diatas lar aku memilih untuk memilih Shaklee...untuk diamalkan sendiri & keluarga....untuk berkongsi kebaikannya dengan orang sekeliling.Benda baik.......takkan nak 'makan' sorang2..tul tak???



    lot's of love;
    ♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1109279 ]♥ Contact No | WhatsApp :019 680 0226♥ Emel : mummy.beela@gmail.com♥ Blog :http://mummynabvitalounge.blogspot.com/



No comments:

Post a Comment